NathalieMarieBerg

Körsbärsträd
 
God dag på er och hej lördag!
Helgerna brukar gå så fort och denna helgen lär nog också springa förbi. 

Sambon är och jobbar, beordrad övertid har de på hans jobb. 
Vet inte riktigt när han slutar, brukar vara vid lunch. 
Däremot har jag inte en aning om när han började, han tänkte börja vid fem på morgonen.
Nånstans mellan fem och sex iaf. 
Jag lyckades iaf gå upp vid sju, *stolt*.

Idag är det lite små kyligt och blåsigt, så något trädgårdsarbete blir det nog inte.
Solen tittar fram titt som tätt, stog en bra stund ute för att kunna ta en bild på körsbärsträdet som jag flyttade på igår.
Till slut kom solen fram en liten snabbis, man får vara beredd.

Tog ett litet tag att få upp det där trädet, de där rötterna som de har.
De är rätt kraftiga och vill inte släppa taget haha.

Till slut klippte jag av en bit av rötterna, annars hade jag fått gräva på hela gräsmattan.
Att gräva upp det var faktiskt enklast jämnfört med att plantera det.
Att vara en och plantera det var inte lätt, ena handen skulle jag hålla med och få trädet rakt och den andra skulle jag ösa på med jord.
När jag var färdig och gått därifrån, så ramlade det höhö.
Kan ha varit en skyldig Eros, som klättrade på det eller var det den lilla blåsten. 
Så lite bättre pinnar/stöd fick det bli runt om och än så länge står det upp.
Får vi se om körsbärsträdet tar sig, så kanske jag flyttar de andra två också.
De står på ett så dumt ställe!

Annars idag borde jag plugga, men plugga på en lördag brukar inte jag vara så förtjust i.
Men det är dags för lunch nu, ska iaf klicka hem en klänning inför ett dop.
Den lär ju bli använd fler gånger och inte bara till dopet, annars kommer det fler dop sen haha.

Ni får ha en fin lördag, vad ni än ska hitta på =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress