NathalieMarieBerg

Utbildningar & Kurser
Bild lånad från pinterest här.

Jag tänkte att jag skulle berätta för er, vad det är jag vill plugga, gå för utbildningar bland annat.
Jag har gjort en liten lista för ett tag sen!

Ämnen: 
Svenska 2 (det pluggar jag nu) & svenska 3.
Engelska 6
Matte 2a
Naturkunskap 2
Marknadsföring & försäljning
Entreprenörskap & företagande
Företagsekonomi 1 & 2
Affärsjuridik

Kurs/Utbildning:
Aktier kurs
Krankortet (blir eventuellt till hösten, väntar på att läraren ska höra av sig)
Alla truck kort.
Gå med i bilkåren
Sjuksköterske utbildning
Jägarexamen

De första vill jag göra, är för att sedan kunna göra högskoleprovet och även måste jag ha dessa behörigheter för att plugga till sjuksköterska. 
Om jag nu vill det sen, har funderat på det. 
Skulle jag vilja plugga till sjuksköterska sen, så vill jag sedan tar mig vidare till ambulanssjuksköterska.
Har även funderat på barnmorska och akutsjukvård.
Även undersköterska har jag funderat på, där kan jag sedan plugga vidare till ambulansundersköterska.

Vi får helt enkelt se vad som händer i framtiden, jag vet ju inte vad jag vill göra haha.
Jag vill ju även klara alla matte delarna, men tror inte jag klarar det.
Framförallt så är det ovanstående som jag vill göra först och främst.
Det får ta den tid det tar.

Har ni några ämnen, utbildningar eller kurser ni vill göra? =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress