NathalieMarieBerg

Moodboard Sovrum

Samtliga bilder från google, ikea, dunbutiken, jotex, H&M, Lagerhaus.

Jag tänkte prova att göra en moodboard (ett collage) för samtliga rum.
För att se hur jag vill ha det.
Kanske är kul för er med?
Har alltid sagt att jag ska ta ett rum i taget, men det har inte funkat haha.
Jag har mer eller mindre köpt det som behövs och nu är det att fixa det där lilla extra. 

Jag har blivit en som mest vill ha naturmaterial och verkligen älskar det.
Vad som finns på moodboarden är:

- Ullmatta, vet ej vilken jag vill ha än.
Kanske till och med väljer bomullsmatta.
Mönster eller enkelfärgad får vi se!

- Sängkläder i linne.

- Malm byrå från Ikea, då sambon och jag behöver varsin och jag hatar den svarta som vi har.
Vill gärna ha byrån i sovrummet också.

- Hotellkuddar från Höie, de är större än de vanliga och det liksom lyxar till det.
Dessutom är kuddarna sköna att sova på.
Har två vanliga med aloe vera i från Höie.

- EOS vita fjäderlampa, färgen är jag osäker på.
Finns i brun och grå också.

- En stor golvväxt.

- Ljusslinga från lagerhaus.
Vart jag ska sätta den får ni se hehe.

Dessutom ska en spegel in dit, den ska bara få ben/stöd.
Jag målade den i somras, det var ju ett tag sen heh.

En del grejer kostar och tar tid att skaffa, sen kanske man ändrar sig.
Men nån gång blir det klart, hade gärna också haft linne gardiner.
Men vill inte lägga för mycket pengar på detta stället, ska ju inte bo här hela livet.
Men lite kan man göra för att få det mysigt.
Självklart ska det även bli nya sängbord, velar fortfarande med att bygga eller köpa.

Har ni gjort någon moodboard?
Tycker ni det är enklare att göra en sån?

 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress