NathalieMarieBerg

Picknik

Idag har vi sol här eller det kommer lite gråa moln med regn i lite då och då, men det är mest sol.
Skönt det!

Idag fick jag åka ner två vändor till ica.
Då jag råkade köpa en sallads påse som gick ut för två dagar sen. 
Jag glömde kolla datumet, jag är lite så där osäker med att använda mat som har gått ut.
Vet att en del matprodukter går!

Jag gjorde pastasallad idag och zucchini biffar igår.
Det är bara att söka på "zucchini biffar med parmesan" på coop:s hemsidan.
Det var sjukt gott, smakade lite som pizzabullar haha.

Hade hoppats på att Eros ville med på picknik, men han leker rövare någonstans.
Så jag fick äta själv!
Sambon kommer inte hem förens nästa fredag...

Flaskan och burken kommer från tupperware, jag var på jakt efter en salladsburk från dem som min syster tipsade om.
Men verkar som de inte gör dem längre, men hittade de där två istället. 
Korgen fyndade jag på loppis för 10 spänn i söndags.

Å jag har mängder av mat just nu, lite orolig om jag ska hinna äta upp allt.
Får väl kanske bjuda hit mor och moster någon dag, iaf ska jag jobba hela veckan.
Blir att börja jobba kl 06:00 imorgon, får hoppas att jag tar mig upp bara.
Så maten räcker nog denna veckan, bara vegetariskt men det är ju billigt ;)

Gjorde även bananpannkakor igår och det var också super gott, ett tips till er.
Ringla över choklad/nutella eller något, mums.

Ikväll jobbar jag, ha en bra tisdags kväll! =)

Sara

Åh din pastasallad såg väldigt god ut :)

Svar: Ja, det är den. Har allt möjligt i den heh =)
NathalieMarieBerg

Amanda Jona [FOTOGRAF]

Åh så härligt med en picknick! Så länge maten ser, lukar och smakar normalt behöver du inte bry dig om bäst före-datumet, de flesta matvaror (utom typ kött) fungerar utmärkt att äta trots utgånget datum :)

Svar: Jo, det vet jag. Smakade på salladen, men en del gick inte att äta. En del var mjuka & hade någon konstig lukt. Enklast var att köpa nytt =)
NathalieMarieBerg

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress