NathalieMarieBerg

Finax-Lantbrödmix

Hej, i söndags hände det inte så mycket.
Jag, sambo & bror åkte på loppis men ingen av oss hittade nånting.
Efter det drog vi in till stan och åt årets första semla och sedan blev det pannkakor hemma hos oss.

Måndagen och idag har jag bakat bröd med det nya finax mjölet med boveteflingor & nyponmjöl.
Jag följde receptet som fanns på paktet, ingen jäst behövde man och det gick fort att baka det och mjölet var enkelt att arbeta med.
Hällde i lite brödkryddor och solrosfrön i ena.
För första gången tog jag och smakade på glutenfritt bröd som jag själv hade gjort och det var faktiskt gott.
Krispigt på ovansidan & mjukt inuti som jag gillar!

Bilden blev dock dålig memen.
Ikväll blir det pyssel & farmen, ha det så bra! =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress