NathalieMarieBerg

Diy-tips-Adventsljusstake av återvunna konservburkar


Tänkte att jag skulle visa er min egengjorda adventsljusstake av återvunna konservburkar.
Det är riktigt poppis just nu att använda konservburkar som krukor, ljusstakar och förvaring.
Däremot hade jag problem med att få bort limmet, så det gav jag upp på och satte ett fint papper runt istället.
Pappret köpte jag på rea på panduro förra året, ett jul block med fina papper.
Även spetsbandet och siffrorna är från panduro.

Jag fick tips att man kunde använda matolja för att få bort limmet, vet ej om det funkar.
Blir att testa det någon gång, men ni kanske vill pyssla lite och testa det.
Annars finns det att köpa lim upplösare, finns säkert på jula och biltema.
Det tänkte inte jag på då haha.

Det är bara att klippa och klistra och längst ner i burkarna limmade jag dit ljushylsa som jag hade köpt på panduro.
Dem var lite stora för mina ljus så jag snurrade runt ugnsfolie runt ljusen längst ner.

Det var ett litet diy-tips.
Miss Baby Peaches

Så fint det blev!

Svar: Tack så mycket.
NathalieMarieBerg

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress