NathalieMarieBerg

Dagen före-Julafton-Juldagen-Mellandagsrea
Såhär såg jag ut på julafton, klänningen är köpt från bubbleroom
(visar helbild en annan gång.)

God fortsättning på er!

Var ett litet tag sen jag skrev, men har varit mycket på jobbet och sen blev det mycket farande fram och tillbaka runt julafton.

Fredagen innan julafton så jobbade jag, men åkte in till stan med mina bröder och sambo för fika & lite shopping efter jobbet.
Kvällen blev det middag hos Arvid, visade sig vara en liten julafton med hans föräldrar och fyra andra personer.
Medans vi såg ut som fan, jag var sleten efter att bara ha sovit 4 timmar den natten hah.

Självaste julafton spenderade vi hos sambons föräldrar med hans ena bror & syster.
Var inte mycket julmat dem hade (det var den första & sista vi åt.)
Efter några timmar där och efter att ha kollat på Kalle, så åkte vi vidare till min mamma där mina bröder & morbröder var.
Där åt vi efterrätt, spelade spel och öppnade lite julklappar.
Jag fick ett spritsset, pengar & godis.

Men karln min skämde bort mig lite, eller tjaa..
Det var grejer till oss båda, han hade köpt en ny Canon skrivare, badrumsvåg & massagekudde.
Men jag är nöjd trots inga julkänslor.
Tyckte det var konstigt när folk sa god jul & god fortsättning.
Som om jag fortfarande tror det är oktober haha.

På kvällen drog jag, sambon, hans syskon & svärfar till domkyrkan för midnattsgudstjänst.
Vi trodde det började tolv, men började visst elva haha.
Så vi kom precis när dem skulle börja, pinsamt men det var mysigt.

På juldagen åkte jag, sambon och mina bröder till våran syster och gav julklappar till syskonbarnen.
Blev lite fika och skitsnack som vanligt, men ackt så trevligt.
Kvällen bjöd vi på mat till mina bröder.
Gjorde ris & korvstroganoff (första gången jag gjorde och den blev brun men det gick att äta hah.)

Efter de där dagarna så var det mellandagsrea, blev inte så mycket.
Köpte det jag behövde från apoteket och två nya byxor/jeggings från cubus.
Karln och jag köpte en soundbar med tillhörande subwoofer till tv:en.
Blev betydligt mycket bättre ljud!
De hade sänkt med en 1000 lapp, så det var det värt. 

Sen köpte vi en ångmopp, den berättar jag om sen när jag har testat den.
Har länge velat ha en och hört så bra om den.

Om några timmar drar jag till gymmet & sedan till jobbet och blir likadant imorgon.

Hur var eran jul?
Gott nytt år om vi inte hörs innan dess! =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress