NathalieMarieBerg

12 juliga frågor

Hittade listan här.

Vad är dom första fem orden du kommer att tänka på när du hör ordet ”jul”?

Julmat, Kalle Anka, pepparkakor, julklappar & familj.

Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året?
Vi har inte riktigt bestämt oss hur vi ska göra, iaf ska vi till sambons föräldrar på julafton.
Juldagen ska vi eventuellt till min syster.

Fortsätt meningen ”ingen jul utan….”
Första tanken var Kalle Anka, haha!

Viktigaste grejen på julbordet?
Julskinka & hemmagjorda köttbullar.

Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands?
Inte just nu, men nyår hade jag kunnat firat utomlands.

Vad ger dig mer julstämning; svenska eller amerikanska jullåtar?
Jag har favoriter av båda sorterna! 

Vilken julfilm är bättre: ”Love actually” eller ”En underbar jävla jul”?
Vet inte om jag har sett nån av dem haha, men gillar Ensam hemma filmerna.

Föredrar du lussekatter eller pepparkakor?
Pepparkakor.

Brukar ni öppna julklappar på morgonen eller kvällen?
Efter Kalle Anka.

Brukar du köpa en julkalender av något slag till dig själv?
Nej, det var några år sen sist.
Men kanske blir till nästa år ;)

När är det okej att börja julpynta tycker du?
När man vill, vill man pynta på sommaren så får man göra det.
Jag pyntar vid första advent ungefär.

Och sista frågan – hur pepp är du i detta nu på december och julen?
Inte alls så peppad hah, även om det är mysigt.
Min familj är rätt sådär splittrad!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress