NathalieMarieBerg

Äppelbullar


Idag är kanelbullens dag.
Då tänkte jag att jag kan ge mig på att göra bullar, fast den första gången jag försökte så gick det åt helvetet.
Vilket var för ett år sen ungefär.
Gjorde pizzabullar för inte så länge sen, men dem är typ slut.

Så idag gjorde jag äppelbullar med mandelmassa, kardemumma & kanel i.
Jag missade äpplens dag och tyckte att detta lät gott.
Trots att det var lite svordommar och en jobbig katt.

Dessutom är dem gluten- & laktosfritt, då är det inte så jätte lätt.
Det gick inte så bra när jag skulle kleta på fyllningen, degen kletade ihop sig och delade sig.
Glutenfritt alltså!

Men de blev goda åtminstående den jag åt haha.

Receptet hittade jag hos mittlivpålandet.
Egentligen är det ett vanligt kanelbullerecept som hon hade ändrat lite på, med riven mandelmassa och äpplen.
Hon gjorde det inte som glutenfritt, så det fick jag själv ändra om.

Annars har jag inte gjort så mycket, virkat klart alla delarna har jag gjort och de ska bara monteras ihop.
Vilket svärmor får hjälpa mig med!
Skönt att man snart är klar med en del julklappar, jag är i tid iaf.

Kvällen avslutas framför tv med en kopp te, har det så bra! =)



 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress